W ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej, Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój” w dniach od 11 do 24 lutego 2018 r., już po raz trzeci przebywałyśmy na kursie językowym w Wielkiej Brytanii. Głównym celem pobytu było podniesienie kompetencji językowych i przygotowanie nas do pracy z dziećmi w tym zakresie. Wyjazd w całości został sfinansowany z funduszy unijnych. Uczyłyśmy się w renomowanej szkole językowej Richard Language College znajdującej się w Bournemouth. Podczas codziennych zajęć doskonaliłyśmy język i poznawałyśmy tamtejszą kulturę. Ważną częścią pobytu za granicą była nauka języka z ludźmi innych narodowości, co zwiększało praktyczne wykorzystanie przez nas języka obcego. Oprócz nauki był też czas na przyjemności. Do takich należały wycieczki, które odbywały się w weekendy. Pierwszy dzień weekendu spędziliśmy na zwiedzaniu Stonehenge, jednej z najsłynniejszych europejskich budowli megalitycznych, pochodzącej z epok neolitu i brązu. Obiekt ten od 1986 roku jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Następnie zwiedzałyśmy pobliskie miasteczko Salisbury, gdzie zobaczyłyśmy: katedrę Salisbury, Poultry Crosstam, House of John a’ Porte. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w New Forest National Park, gdzie mogłyśmy podziwiać zwierzęta, które wędrowały przez otwarte wrzosowiska i lasy. Kolejną wycieczkę, do Jurasic Coast zorganizowały nam władze Richard Language Collegu. Przewodnik zaprowadził nas do Zamku Durlston – bramy do wybrzeża Jurajskiego. Oprowadził nas po wyspie, gdzie mogłyśmy podziwiać wapienne skały, piaszczyste plaże, wioski rybackie oraz Durdle Door”, który jest wapiennym łukiem typu klifowego. Duży wpływ na poprawę naszych kompetencji językowo– kulturowych miały także codzienne spotkania i rozmowy z gospodarzami domów, w których byłyśmy zakwaterowane.
Dwa tygodnie szybko minęły, Anglia zachwyciła nas już kolejny raz. Niestety, dla większości z nas była to ostatnia mobilność.