„Do kuchni wpada Marzec
i chce coś ugotować,
lecz straszny z niego gapa,
nie może zdecydować…..
Czy będzie śnieg, czy słońce,
czy może jednak plucha,
ulewa, mały wietrzyk,
czy wielka zawierucha”.

W tym tygodniu próbowaliśmy zrozumieć pojęcie „W marcu jak w garncu”. Słuchaliśmy opowiadania, wiersze. Próbowaliśmy przedstawić w „garnku” poszczególne zjawiska atmosferyczne. Każdego dnia wychodząc na plac zabaw obserwowaliśmy pogodę i ocenialiśmy stan atmosfery. Oglądaliśmy film na ten temat co pozwoliło nam zgłębić wiedzę i zrozumieć dlaczego w marcu raz jest zimno a innym razem tak cieplutko Poznaliśmy różne rośliny, które zwiastują wiosnę i wiemy, że okres w którym jesteśmy nazywa się przedwiośniem. Nasza pani przyniosła do przedszkola prawdziwe bazie kotki, które były tematem przewodnim naszej pracy plastycznej. W tym tygodniu również pilnie uczyliśmy się naszej piosenki pt. „Kucharz Marzec”, która również pomagała nam w zrozumieniu tego ważnego tematu.

 

Pszczółki podczas pracy plastycznej nt. „Marcowa pogoda”
Dzieci oglądają bazie kotki.
Efekty prac dzieci pt. „Bazie kotki w wazonie”
Dzieci oglądają film nt. W marcu jak w garncu